Netwerk problemen bij thuiswerken
Netwerk problemen
Nog langer in de lockdown, we moeten nog even doorbijten.
Het werk gaat door en jijzelf en je medewerkers hebben inmiddels thuis een werkruimte gecreëerd van waaruit, met desktop, laptop of mobiel ingelogd kan worden op het netwerk van het bedrijf.
Het inloggen via mobiel is mogelijk, maar helaas nog niet altijd optimaal. We horen vaak dat de verbinding niet optimaal is. Het inloggen op de server is altijd mogelijk maar het werken daarop is een tijdrovende kwestie.
Tijd waarin de medewerker dus niet productief is.
Je kunt het netwerk vooraf bij de thuiswerkers testen of het signaal naar kantoor optimaal is.
Wanneer dit niet het geval is of er zijn al klachten hierover, dan is een goed alternatief om tijdelijk te kiezen voor een andere netwerk aanbieder met gebruik van een simkaart.
Alternatief
Een abonnement met simkaart van een andere aanbieder, waarmee de thuiswerker zorgeloos kan werken op de server van kantoor. Dit abonnement is per maand opzegbaar.
Wil je meer informatie over deze tijdelijke oplossing, bel dan naar Dennis Kruithof, Masters in Telecom. Telefoon: 06 51 70 09 99